Нова послуга у бібліотеці в дії!!!

  • Друк

 

13 листопада відбувся перший квест "Вулицями Луцька" через мобільний додаток. Гра створена в рамках проєкту "Гейміфікація: вчимось граючи", що реалізується за підтримки Європейського Союзу за програмою House of Europe.

В основі квесту – інформація за книгами В. Пясецького "Вулиці і майдани Луцька", П. Троневича "Оповідання з давньої історії Луцька", а також буклету "Луцьк від А до Я" та історико-краєзнавчого видання "Подорож старим Луцьком".

Гра відбулася в бібліотеці та поза нею через Google-карти з прив’язкою до місцевості та технологією доповненої реальності, у яку учасники грали зі смартфоном. Це була перша тестова гра, в якій взяли участь працівники книгозбірні. Згодом створювати такі ігри та навчати відвідувачів робити інтерактивними книги буде кожен відділ бібліотеки.

Її головним завданням було не дістатись фінішу першим, а надати найбільшу кількість правильних відповідей. Учасники отримували завдання у мобільному додатку ActionTrack та подорожували містом. 7 команд у складі 2-4 учасників виконували завдання у 15 тематичних локаціях. Завдання були різними: відгадати локацію за аудіозаписом, вулицю за картинками, розшукати кликуна та зробити з ним селфі. У додатку автоматично нараховувалися бали за правильну відповідь та фіксувався кілометраж гри. Організатор може встановити ліміт часу, за який потрібно дістатись локації чи надати відповідь, зробити "приховане" завдання, змінити радіус локації, слідкувати за гравцями з комп’ютера та надавати фідбеки онлайн і ще багато іншого...

 

ActionTrack – фінська платформа, яка дозволяє створювати власні мобільні ігри (міські, а також вікторини та заходи в приміщеннях). Цей додаток працює в якості онлайн-редактора, в якому організатор розробляє гру, а потім робить її доступною у безкоштовному мобільному додатку. Використовуючи його, бібліотека отримує інструмент для гейміфікації та посилення участі в культурі та освіті за допомогою смартфонів.

Як працює додаток?

1.Гра створена на основі карт Google. Як і в PokemonGO, гравець переходить до пункту призначення.

2.Гра розроблена з комп’ютера з простим редактором.

3.Гравці завантажують безкоштовну програму та за допомогою qr-коду заходять у геймплей.

4.Гра веде їх до тих місць, які організатор запланував. Під час гри учасники виконують різні завдання (наприклад, знімають відео, відповідають на запитання) та збирають бали.

5.Організатор гри може бачити гравців та їхній прогрес на карті.

 

Грати можна у трьох режимах: на основі розташування гравця та карті Google (GPS); із використанням QR-кодів та «пальцем на карті», тобто не виходячи на вулицю. Ігри, підготовлені за допомогою ActionTrack, використовують більшість функцій смартфона, наприклад, надсилання відповідей на запитання, фотографій чи відео. Організатор гри має попередній перегляд гри та доступ до відповідей, рейтингу та статистики.

У додатку вже створено економічний онлайн квест "Стань власником бізнесу" викладачами та студентами факультету економіки та управління Волинського національного університету ім. Лесі Українки для слухачів Школи фінансово-економічної грамотності при університеті, що проходить в рамках конкурсу креативних ідей "Зробимо Волинь кращою!". У гру зіграли і стали користувачами вже 276 учасників.

Нагадаємо, що Волинська обласна бібліотека для юнацтва стала переможницею у конкурсі інфраструктурних грантів, що підтримує Європейський Союз за програмою House of Europe. З 1101 заявок бібліотека одна з 35 організацій-переможців з проєктом "Гейміфікація: вчимось граючи" на загальну суму 254 796 грн.

Нова інфраструктурна ситуація дасть можливість проводити майстер-класи (навчання зі створення квестів для бібліотекарів, викладачів, школярів та студентів) та створювати і проводити квести на основі книг для школярів та студентів області за допомогою браузера через програмне забезпечення (редактор, авторський веб-інструмент, що допомагає створити необмежену кількість ігор і надіслати їх в додаток, використовуючи гугл-карти).

Для того, щоб створити гру за книгою, перш за все її треба прочитати, це заохочує дітей до читання. А створення гри розвиває в них креативність, дає можливість відкрити нові світи і закодувати свої ідеї у формі гри.

Приходьте, створюйте та грайте?! Адже відтепер створити гру за улюбленою книгою може кожен охочий разом з Волинською обласною бібліотекою для юнацтва.

Слідкуйте за проєктом на сторінках:

https://www.facebook.com/Volyn.Youth.Library/,

https://www.facebook.com/projectGamification/,

 та на сайті http://vollibr.org.ua/